|
Uczniowie klas III uczestniczyli w projekcie edukacyjnym „Od grosika do złotówki”. Był on wdrażany podczas zajęć szkolnych. Realizacja projektu trwała pięć dni, w trakcie których uczniowie poznawali tajniki podstaw edukacji finansowej. Podczas „podróży po planetach” z Grosikiem, przewodnikiem międzygalaktycznej wyprawy, zdobywali wiedzę, kształtowali umiejętności, gromadzili „skarby” potrzebne do samodzielnego podejmowania decyzji o formie oszczędzania i gospodarowania własnymi zasobami. W trakcie zajęć mieli okazję: - zapoznać się z rodzajami i nominałami pieniędzy, - poznać sposoby zarabiania pieniędzy na drobne wydatki, - poznać wygląd i zastosowanie karty płatniczej, - wskazać sposoby oszczędzania w różnych sytuacjach życia codziennego, - doskonalić umiejętność liczenia pieniędzy, - dowiedzieć się o potrzebie racjonalnego wydawania pieniędzy, - poznać zasady udanych zakupów, - rozwijać umiejętność współpracy w grupie. Istotnym elementem projektu była współpraca z rodzicami. Każdy rodzic otrzymał folder z informacjami o założeniach projektu. Po każdym dniu „podróży” dzieci dostawały nalepki z napisem ”Porozmawiaj ze mną o …”, które były zaproszeniem do wspólnej rozmowy rodzica z dzieckiem na tematy związane z edukacją finansową. Następnie przez 14 dni rodzice razem z dziećmi dokonywali analizy oszczędzania prowadzonego przez dziecko w domu. Swoje spostrzeżenia zaznaczali poprzez naklejenie gwiazdek na karcie „Oszczędności….” Realizacji projektu przez cały czas towarzyszyła wspólna zabawa, ćwiczenia i śpiew, zachęcające do poszukiwań, sprawiające, że nauka stała się przyjemnością.
|